×

Kajari Virnhoff, Yara Eesti OÜ turundusspetsialist: "Kõikide ettevõtmiste taga on häid asju tegevad head inimesed."


Kes Sa oled ja kust Sa tuled?

Keegi ei ole ammu küsinud, kes ma selline olen ja kust kohast ma tulen, seega on päris huvitav sellele mõelda ja vastust kokku panna. Lühidalt öeldes, minu nimi on Kajari ning tulen Pärnu lähedalt pisikesest kalurikülast. Kuigi praegu on seotus selle kohaga jäänud üsna napiks, sest 1/3 elust olen veetnud sealt eemal, nüüd lausa Lõuna-Eestis, siis hingelt jään end vist alati pärnakaks nimetama. Taust on mul maast madalast üsna põllumajanduslik, sest maal kasvades puutud ikka selliste teemadega kokku. Kuigi siis seda endale niiväga ei teadvustanud. Ülikoolis veetsin ka viis aastat justnimelt põllumajandust õppides.

 

Millega Yara tegeleb ja mida Sina seal teed? 

Olen jäänud põllumajandussektorisse pidama ja töötan maailma suurima väetisetootja Yara heaks, olles neile kohalikul tasandil abiks turundusliku nõu ja jõuga. Yarasse sattusin paar aastat tagasi, otsides enda jaoks uut väljakutset ning parajal hetkel jõudiski õige info minuni. Yara on Norra päritolu mineraalväetiste tootja, kes omab maailmas liidripositsiooni. Nende haare on aga hoopis laiem kui pelgalt väetised – suure pildi juurde kuuluvad ka erinevad täppisviljeluse tehnoloogiad, agronoomiline nõustamine, seadmed, rakendused, tööstus- ja keskkonnalahendused. Ettevõte toimetab enam kui 60 riigis praeguseks juba ca 17 000 töötajaga.






Kui kaua oled Stillabuntiga koostööd teinud ja kuidas teineteist leidsite?

Stillabuntiga ristusid minu teed tegelikult juba tänu eelmisele töökohale, aga pean silmad maas tunnistama, et seda päris esimest kokkupuudet ei mäletagi. Usun, et aastaid võib sellest möödas olla ligikaudu viis. Tol ajal ei omanud meie ettevõte kindlat reklaamkingituste partnerit, seega oli suhtlus kindlasti põgusam ja hektilisem.

Mis Sulle Stillabunti puhul meeldib?

Stillabunt jäi meelde oma personaalse lähenemise ja inimliku suhtumisega, millest kumab välja pikaajaliste kliendisuhete hoidmise perspektiiv, mitte pelgalt ühekordse müügi tegemine. Nii oli Stillabunt minu esimene valik ka Yarasse tööle asudes. Mulle väga meeldib, kuidas Stillabuntis kliendiga suheldakse. Loodan, et see on ka teiste klientidega nii. Nende personal, vähemalt minu kontakt, on olnud stabiilne ja vahetunud vaid korra. Sedagi väga viisaka ja personaalse infovahetuse läbi, mitte lakoonilise teavitusmeili vahendusel. Samuti meeldib mulle see, kuidas nad kliendiga kaasa mõtlevad, lähtuvad konkreetsetest case’idest ja on avatud erinevatele lahendustele.

 

Mis Sulle kingituste tegemise juures meeldib?

Ma pean ennast andjaks inimeseks, mulle meeldib väga kingitusi teha. Olen pigem praktilise meelega ning leian, et kingitus peab olema asjalik, kvaliteetne ja saajale kasulik. Vastasel juhul pole mõtet üldse seda kulutust teha, kingi parem aega, seda on tänapäeval kõigil vähe.
Ka tööl püüan nendest aspektidest lähtuda. Kuna kvaliteet on meie ettevõttes üks oluline märksõna, siis otsime tihti kingitusteks brände, mis on tuntud just oma kvaliteedi poolest.






Kuidas sünnib meenete tellimise idee, milline on protsess ja kuidas see teostub?

Meenete tegemise vajadus tekib suuresti seotult mõne kliendiürituse, kampaania või näiteks jõuludega. Vahel on ka teistpidi, et tekib väga äge kingiidee ja siis seod selle külge realiseerimisvõimaluse.

Miks eelistad Stillabunti täislahendust otse tootja käest tellimisele? 

Aega on meil kõigil tänapäeval hästi vähe. Kuigi igaühel meist on alati täpselt 24 tundi. Just sel põhjusel eelistan ma pigem täislahendust Stillabunti kaudu, võrreldes ise tootja käest tellimisega. Olen seda meelt, et inimesel võiks olla teadmisi igast valdkonnast, kuid keskenduda tuleks ikka oma liistudele ning jätta teistele oma liistud. Ehk siis las igaüks teeb seda, milles ta hea on. Stillabuntiga on mul kogemus, et nad saavad oma liistudega väga kenasti hakkama.

 

Milliseid suuri õnnestumisi või ebaõnnestumisi on Stillabuntist kingituste tellimisega ette tulnud?

Mul ongi vist ainult üks kogemus, kus mõte oli väga hea, kuid teostusega läksime mingil põhjusel natuke alt. Tegime üheks jõulueelseks seminariks väga stiilsed ja ilusad klaasist elemendiga küünlaalused, kuid logo graveerimine klaasile seekord ei õnnestunud. Leian aga, et siin ei ole ühtegi musta ega valget lammast, saime oma mure lahendatud ning tänu sellele on vähemalt minu seisukohast koostöö veelgi tugevnenud. Minu lemmikprojekt siiani on olnud möödunud aasta advendikalendri kampaania, kus Stillabunt tuli mu hullu ideega kaasa ja oli tõeliselt suureks toeks.

Mida soovitad teistele kingituste tellijatele?

Sellises valdkonnas on koostöö mõlema suunaline ja tegu pole ühekordse tehinguga, vaid pikaajalise protsessiga, kus koos asvatakse läbi õnnestumiste ja ebaõnnestumiste. Minule isiklikult ei meeldi, kui tuleb pastapliiatsile 5 võrdlevat pakkumist võtta ja siis ka veel senti pooleks saagima hakata. Aga kindlasti on inimtüüpe, kellele selline stiil just meeldib ja nad on selle abil oma töös väga edukad. Mina elan selle järgi, et kõikide ettevõtmiste taga on inimesed ja häid asju teevad head inimesed.

 

Milline on kõige meeldejäävam ärikink, mille ise oled saanud?

Kui mulle endale meeldib kinkida praktilisi ja asjalikke asju, millega kingisaajal on ka miskit peale hakata, siis samamoodi meeldib mulle ka sarnaseid asju saada. Erandina muidugi kõik söödavad kingid nagu šokolaadid, mesi jms, mis annavad väga hea emotsiooni. Eraldi ühtki erilist pärlit oma kingituste seast ma ei oska välja tuua, kuna häid ja meeldejäävad kinke on olnud omajagu. Hindan ka seda, kui kingituse peal olev logo ei karga silma, sest sellisel juhul jääb ta üsna tõenäoliselt kuskile varjatud kohta seisma. Piisab täiesti, kui ma ise tean, kuskohast kingitus pärineb.






Millised on Sinu ootused tuleviku kingitustele?

Minu ootus tulevikuks ongi, et ärikingid oleksid kvaliteetsed, praktilised, oma välimuselt stiilsed ja samuti keskkonnasõbralikumad. Loodan väga, et väheneb ühekordset kasutust leidvate ja ebapraktiliste meenete osakaal.

Create a free account to save loved items.

Sign in